نویسنده نویسنده سایت دسته‌بندی علم و پژوهش دیدگاه 0 دیدگاه

رونمایی از اولین داروی لیش جی وان (Leish G1) در نمایشگاه اینوتکس 2023

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس 2023، در آخرین روز از اینوتکس ۲۰۲۳، دکتر پاینده، مدیرعامل شرکت بهپاد طب ایرانیان به همراه دکتر اشرفی مسئول فنی این شرکت در هاب رسانه این نمایشگاه حضور پیدا کرده و از کرم لیش جی وان (Leish G۱) رونمایی کردند. این کرم برای درمان زخم سالک تهیه شده و به گفته مسئول فنی شرکت بهپاد طب ایرانیان، به زودی روانه داروخانه‌ها خواهد شد. 

دکتر علی ‌خامسی پور، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران که سال‌هاست در زمینه بیماری لشمانیوز مطالعه می‌کند در ادامه صحبت‌های مدیران شرکت بهپاد طب ایران، درباره سالک و اثرگذاری داروی لیش جی ۱ گفت: «بیماری لشمانیوز یک بیماری انگلی است که طیف وسیع بیماری‌ها را در بر می‌گیرد. این بیماری در ۱۰۰ کشور جهان شایع است و همچنان در حال پیشروی است. لیشمانیوز با فقر همراه است و کشورهایی که در حال توسعه یا فقیر هستند با این بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کنند. این بیماری جزو بیماری‌های فراموش‌شده به حساب می‌آید. در نوع روستایی این بیماری ممکن است حدود یک سال طول بکشد تا درمان شود. در نوع شهری آن احتمال دارد بیش از ۲ سال بیماران را درگیر کند. به دلیل تحریم‌ها ما داروهای لازم را نداریم و حتی گاهی داروهایی که مضر هستند، سخت به دست می‌آید. به همین خاطر، نیاز به ساخت یک داروی اختصاصی برای درمان بیماری لشمانیوز یا سالک حس می‌شد.»

خامسی‌پور فراموش‌شدگی بیماری لشمانیوز را هم‌راستا با مسئله کنترل آن دانست و افزود: «شاید بتوان این بیماری را مهم‌ترین بیماری فراموش‌شده دانست. درباره مدیریت کنترل این بیماری، هیچ کار خاصی انجام نشده؛ به همین سبب آن را یک بیماری فراموش‌شده می‌دانند. میزان بروز این بیماری در ایران کاهش یافته است. اما اگر کنترل نشود،‌ احتمال شیوع و همه‌گیری آن وجود دارد.» استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران هشدار داد که «خیلی سخت است که کسی در مراکز پر خطر  بیماری لشمانیوز حضور داشته باشد، اما درگیر این بیماری نشود.» او از وزارت بهداشت برای حمایت‌هایش تشکر و از داروی لیش جی ۱ رونمایی کرد.

قدرت تقویت‌کنندگی سیستم ایمنی سلولی، اثرگذاری مستقیم ضد انگلی،‌ عدم عوارض جانبی دارو، فرمولاسیون جدید با مواد گیاهی و ترمیم‌کنندگی بالا،‌ ویژگی‌های مثبت داروی لیش جی ۱ عنوان شده است.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.